پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118144
هدف داعش استفاده ابزاري از اسلام است/ لزوم موضع گيري همه مسلمانان عليه تکفيري‌ها/خشم طوايف بلوچ و اهل تسنن از اقدامات تروريستي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1631

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بيش از 20 روز از ورود گروهک تروريستي داعش به عراق مي‌گذرد؛ اما برخلاف موضع گيري صريح شيعيان و اهل تسنن در مقابل اقدامات تروريستي، اين گروهک همچنان به نام اسلام جنايت‌هاي خود را ادامه مي‌دهد. 

مولوي يعقوب حسين بر در گفت و گو با عصر هامون در خصوص قضاياي عراق اظهار داشت: جنگ عراق که تحت عنوان جنگ شيعه و سني به جهان ابلاغ شده است تنها توطئه‌اي از سوي استکبار جهاني و آمريکاست تا علاوه بر اينکه در قلب خاورميانه، مرکز قاطع مسلمانان حضور يابد توجه جهان را نيز از سمت اسرائيل دور و اسباب امنيت و آرامش اين کشور را براي انجام اعمال ننگينشان فراهم نمايد.

وي با اشاره به اينکه استکبار جهاني پس از مشاهده بيداري اسلامي و نهضت دنياي اسلام در جهان با اجير کردن و پرورش دادن تعدادي افراد خود فروخته، جاهل و دور از فهم و معنويت سعي دارند با نشان دادن جنگ عراق به عنوان جنگ شيعه و سني چهره مسلمانان را در جهان مخدوش کند افزود: اين توطئه آنها تنها يک آرزوست چرا که مسلمانان هوشيار و بصير هستند و سال هاست در برابر توطئه هاي دشمنان اسلام پيروز گشته اند.


مولوي حسين بر در ادامه با بيان اينکه علماي اسلام چه شيعه و سني اين اعمال ننگين که حمله به جان و مال و ناموس يک مسلمان باشد را نمي پديرند و به شدت محکوم مي کنند بيان کرد: اسلام که در همه زمينه ها راه و روش ويژه اي را انتخاب کرده و ريختن خون حتي يک انسان را جايز نمي داند چگونه حاضر است ريختن خونه يک مسلمان را که مهمتر است را بپذيرد و دست به چنين اعمالي بزند لذا اين اعمال مردود و حرام است.


نماينده ولي فقيه در امور اهل سنت با اشاره به بيداري اسلامي در جهان ادامه داد: استکبار جهاني که در مقابل منطق و بصيرت مسلمانان احساس ضعف و شکست مي کرد با اجراي اين گونه اعمال و توطئه ها سعي دارند مسلمانان را به جان هم بيندازد و جنگ طرفداران استقلال ملت ها را جنگ قومي و مذهبي عنوان کند.


وي در پايان با اشاره به تکرار حوادث عراق در برخي کشورهاي ديگر و بيانات مقام معظم رهبري "ملت‌ها بايد هوشيارانه اين تحرکات را زيرنظر داشته باشند و بدانند دشمن براي از بين بردن استقلال و عزت مسلمانان، از هيچ‌کاري ابا ندارد." افزود: ملت هاي مسلمان تا کنون به فضل الهي و بصيرت و وحدت توطئه هاي دشمنان را ناکام گذاشته اند و از اين پس نيز اين توطئه ها را بي نتيجه خواهند گذاشت و جبهه سلطه‌گران در نهايت در مقابله با بيداري اسلامي، قطعاً شکست خواهد خورد.

داعش محصول صهيونيزم است/با امواج ايمان با امواج کفر مبارزه کنيم

 

به گزارش کُردتودي، ماموستا شيرزادي در نشست فصلي سرمربيان شجره طيبه صالحين استان اظهار داشت: امروزه دشمنان با سوءاستفاده از شبکه‌هاي مختلف ماهواره‌ و اينترنت سعي در کمرنگ کردن ارزش‌هاي اسلامي در بين مسلمانان دارند.

وي هدف اصلي فيلم‌ها و سريال‌هاي ماهواره را زدودن تقوا، حيا، شرم، وفاداري، تعهد و حس مسئوليت در خانواده‌ها دانست و افزود:بايد با امواج ايمان با امواج کفر مبارزه کنيم.

ماموستا شيرزادي خاطرنشان کرد: شبکه هاي ماهواره اي بيشتر به مسائل فرهنگي - اجتماعي تکيه کرده و خانواده و روابط انساني به عنوان بزرگترين سرمايه جامعه را هدف قرار داده اند.

وي عنوان کرد: صدا و سيما بايد به توليد فرهنگ در برنامه هاي خود بپردازد، طبيعتا زماني که اين توليد وجود نداشته باشد تهاجم فرهنگي رسانه ها ي معاند روز به روز افزايش پيدا خواهد کرد.

امام جمعه ي مريوان اذعان داشت: امروز با وحدت مي‌توان اختلافات را کمتر کرد و اگر مسلمانان با يکديگر اتحاد داشته باشند گروه داعش که محصول صهيونيسم است نابود خواهد شد، بنابراين اتحاد مسئله مهمي است که بايد به آن توجه شود.

اطاعت از رهبري وظيفه شرعي ماست/ هدف داعش استفاده ابزاري از اسلام است/ لزوم موضع گيري همه مسلمانان عليه داعش

مولوي عبدالغني باراني در گفتگو با زاهدانه  با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينکه "وظيفه همه مسلمانان است تا به کمک برادران مسلمان خود بروند و اين وظيفه انساني و شرعي ماست"  اظهار داشت: ما در کشوري زندگي مي کنيم که داراي رهبري دانا، مدير و مدبر مي باشد که هميشه راه درست را به ما نشان مي دهد و ايشان در بيانات خود در خصوص حمايت از کشور عراق سنگ تمام گذاشتند و وظيفه شرعي همه ما را مشخص کردند.

مولوي باراني با اشاره به خواندن آيات اسلام توسط تکفيري ها هنگام انجام اقدامات وحشيانه در عراق افزود: هدف اين گروهک تروريستي استفاده ابزاري از اسلام و آيات دين مي باشد.
مدير حوزه علميه طوبي اهل سنت زاهدان بيان کرد: اين گروهک ملعون بايد آيات اسلام را در برابر رژيم صهيونيستي و آمريکا بخوانند و اين گونه اقدامات آنجا صورت گيرد نه در برابر مردم مسلمانان و نبايد به خود اجازه تجاوز به خانه و ناموس مسلمانان را به خود بدهند.
وي تصريح کرد: من به عنوان يک طلبه سني زاهداني و سيستان و بلوچستاني اعلام مي کنم که کليه مسلمانان جهان اسلام موظفند بخصوص علماء و بزرگاني که داراي منبر هستند و مسئوليتي در اداره کشور و ملک خود دارند مواضع خود را در برابر اين اقدامات وحشيانه اعلام کنند و همه موضع واحدي در برابر اين اقدامات بگيرند.
مولوي باراني گفت: دشمنان اسلام با حمايت از اين گروهک‌هاي تروريستي قصد دارند مسلمانان را به جان هم بيندازند و وظيفه علما و بزرگان است تا با افشاگري پرده از جنايات اين افراد بردارند و با روشنگري بايد چهره واقعي اين افراد را نشان دهيم و اسلام واقعي را به دنيا معرفي کنيم.

رزمندگان 8 سال مقاومت کردند/ داعش که سهل است، اگر بخواهند آمريکا را هم به زانو در مي آورند

ماموستا عبدالرحمان خليفه زاده در گفت و گو با اروم نيوز ، با اشاره به تحرکات گروهک تروريستي داعش در منطقه عراق، گفت: امروز دسته اي به نام مسلمان اما اشخاصي فريب خرده و اجير شده بيگانگان و از اسلام خارج شده، برادران ديني خود را مي کشند.

وي ادامه داد: اين گروه ها به نظر من از دو جهت نقض دارند اولا اسلامي شان کامل نيست و دوما کاملا فريب خرده دشمنان هستند.
امام جمعه اهل سنت بوکان با تاکيد بر حفظ اتحاد بين مسلمين ، گفت: مسلمانان لازم است امروز جزئيات را کنار بگذارند و در برابر بيگانگان و دشمنان اسلام و مسلمين متحد شوند.

ماموستا خليفه زاده با اشاره به آياتي از قرآن کريم، گفت: اين گروه ها نه مسلمان هستند و نه مومن، اين ها داراي صفات اسلامي و مومن نيستند لازم است امروز مسلمانان در برابر اين گروهک ها اتحاد بيشتري داشته باشند.

وي افزود: آنها جرأت تعرض به مرزهاي جمهوري اسلامي را ندارند، مردم ما امروز دو وظيفه دارند اولا اينکه در داخل مسئولين، مراقب گفتار و رفتا کساني که مخالف سني يا شيعه هستند و به عناوين مختلف گروه هايي درست کردند، باشند.

امام جمعه اهل سنت بوکان به مجاهدت ها و دلاورمردي هاي رزمندگان و بسيجيان در طول سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رزمندگان اسلام 8 سال در برابر قدرت هاي جهان ايستاده و مقاومت کردند و مطمئنم که قدرت دارند آمريکا را هم به زانو در بياورند ولي با اين همه بايد مراقب مرزها بود و اجازه تعرض به دشمنان را نداد.

 

خشم طوايف بلوچ و اهل تسنن استان کرمان از داعش/آماده پشيباني از ملت عراق هستيم

 به گزارش دقيانوس، طوايف بلوچ و اهل سنت استان کرمان با بيانه اي که توسط سران و ريش‌سفيدان طوايف امضا شد آمادگي خود را براي پشتيباني از مردم عراق اعلام کردند که متن اين بيانيه به شرح زير است:

اقدامات تروريستي و جنايتکارانه گروه داعش عليه ملت مظلوم عراق در حالي صورت مي‌گيرد که مجامع جهاني و حقوق بشري که هميشه در قبال چنين حوادثي سياست دو گانه‌اي را بازي نموده‌اند؛  اين بار نيز سکوت کامل اختيار کرده‌اند.

ملت مظلوم و مسلمان عراق در حال افزايش ثبات کشور خويش بودند و قصد داشتند با وحدت و اتحاد در راه توسعه و پيشرفت گام بر دارند؛ که کشورهاي غربي به سردمداري آمريکا و اسرائيل و با توجه به منافع شومشان مزدوراني را اجير کردند تا اين عراق را دچار چالش و هرج و مرج نمايند.

کشورهاي استکباري هيچ گاه عظمت و سرافرازي ملت‌هاي مسلمان را بر نمي‌تابند و مي‌خواهند به هر طريقي مسلمانان را تضعيف نمايند. کشورهاي استکباري بايد بدانند که عظمت و اراده ملت مظلوم و مسلمان عراق به زودي بر مزدوران آمريکا و اسرائيل غلبه پيدا خواهد کرد. مطمئناً ملت عراق اين جنايتکاران را از خاک خود بيرون خواهند نمود.

آمريکا و اسرائيل بدانند که مسئول تمامي خون‌هاي ريخته شده در عراق هستند و روزي پاسخ جنايات خود را خواهند داد.

تاريخ ثابت نموده که هر کجا در منطقه بر عليه مسلمانان توطئه‌اي انجام شده؛ آمريکا و اسرائيل در آن دست داشته و در ماجراي عراق هم نقش آنها کاملاً اشکار است. اينجانبان به عنوان نمايندگان طوايف منطقه جنوب کرمان با قاطعيت اعلام مي‌کنيم که با وحدت و اتحاد در کنار ملت عراق ايستاده‌ايم و به هر نحوي از آنها پشتيباني خواهيم نمود.

والسلام
طوايف مير،براهويي،فرامرزي،سابکي،بامري،سرحدي،رئيسي،بلوچ کاره،اربابي،سالاري،درويش منش،چاهاني،شيخي،ناروئي ، در زاده و قنبرزهي

گروهک جيش العدل حق اظهار نظر در موردحقوق اهل سنت را ندارد/ اهل سنت اين گروهک را از خود نمي‌داند

امام جمعه موچش کامياران در گفتگو با کُردتودي گفت: ربوده شدن سربازان ايران اسلامي بدست گروهک جيش العدل يک حرکت قهري و بدور از انسانيت است که بنام عدالت و حمايت از اهل سنت انجام گرفته است اما اهل سنت اين گروهک را از خود نمي دانند و آن ها حق ندارند که در مورد حقوق کساني که نمايندگي آن ها را ندارند اظهار نظر کنند.

ماموستا اقبال بهمني از علماي اهل سنت کُردستان و امام جمعه موچش کامياران اظهار داشت: با توجه به اينکه گروگانگيري در فقه و انديشه اهل سنت کار زشت و مذمومي است تمامي علماي اهل سنت در کردستان و ساير نقاط ايران آن را محکوم مي کنند.

وي ضمن اشاره به گروگانگيري 5 تن از مرزداران ايران توسط گروهک جيش العدل افزود: اين گروهک فريب خورده از روي ناآگاهي، خصومت با نظام و اختلاف افکني ميان مسلمانان دست به چنين اقدامي زده اند.

به گفته ماموستا بهمني آن ها در ابتدا فکر مي کردند اهل سنت ايران از اين کار آن ها حمايت خواهد کرد ولي زمانيکه متوجه شدند آن را محکوم کرده اند از مواضع خود عقب نشستند و متوجه شدند که انديشه هاي افراطي جايي در قاموس تفکر اسلام واقعي ندارد.

وي خاطرنشان کرد: ملت ايران، ملتي يکپارچه و متحد است و همه مردم به امنيت مرزهاي کشور متفق هستند. عده اي که براي منافع شخصي خودشان يا دشمن، کشور و مرزها را ناامن مي کنند از نظر ما مردود و محکومند و اساسا با جنگ فرقه اي، مذهبي و حزبي مخالفيم چرا که همه ايراني هستند و ايران را دوست دارند و ملت ايران براي همه عزيز است.

امام جمعه موچش ابراز داشت: ربوده شدن سربازان ايران اسلامي بدست گروهک جيش العدل يک حرکت قهري و بدور از انسانيت است که بنام عدالت و حمايت از اهل سنت انجام گرفته است اما اهل سنت اين گروهک را از خود نمي دانند و آن ها حق ندارند که در مورد حقوق کساني که نمايندگي آن ها را ندارند اظهار نظر کنند.

ماموستا بهمني گفت: اين گروهک معاند بايد بداند که جامعه اهل سنت هيچگاه آنها را به عنوان جيش العدل نمي شناسد، بلکه آنها با اقدام ناجوانمردانه اي که انجام داده اند بهتر است نام خود را به جيش الظلم تغيير دهند.

گروهک جيش الظلم اين اقدام خود را با هدف تفرقه افکني ميان مسلمانان انجام داده است و مسلم است که کشورهاي مخالف نظام جمهوري اسلامي ايران نيز در اين حرکت دست دارند و از آن ها حمايت مي کنند.

قدرت ارتش و سپاه ايران به حدي است که با اشاره اي کوچک، داعش را نابود مي کند

ماموستا ملاقادر سهرابي در گفت و گو با اروم نيوز ، با رد ادعاهاي رسانه هاي معاند در خصوص قدرت گروه تروريستي داعش گفت: اين گروهک آنقدر قدرت ندارد که هر آنچه دلش خواست در منطقه انجام دهد.

وي ادامه داد: متاسفانه ارتش عراق ضعف قابل توجهي در مقابل داعش نشان داد و در حال حاضر کسي مقابل آنها قرار ندارد.

امام جمعه اهل سنت مهاباد تاکيد کرد: اين گروهک جرأت نگاه چپ به ايران هم ندارند، آنها هيچ وقت به خودشان اجازه نمي دهند که مقابل ارتش و سپاه ايران بايستند، اين گروهک در حال حاضر از ضعف ارتش عراق استفاده کرده و برخي پيشروي ها را عايد خود ساخته است.

وي به قدرت جمهوري اسلامي ايران اشاره کرد و افزود: ما هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتيم، ايراني که در مقابل تمام دنيا ايستاد و موفق شد نابودي گروه تروريستي داعش مانند آب خوردن است.

ماموستا سهرابي تصريح کرد: اقتدار و قدرت ارتش و سپاه و ملت جمهوري اسلامي ايران به حدي است که فقط با يک اشاره کوچک مي تواند اين گروه تروريستي را با خاک يکسان کند، البته نبايد دشمن را هميشه حقير و کوچک شمرد، ما هميشه در مقابل دشمن آماده هستيم.

وي افزود: آمريکا با آن ادعايش اجازه نگاه چپ به ايران را نداده است، چه برسد به داعش که گروهکي بيش نيست، البته همه اين گروهک ها از يک چشمه آب مي خورد که آن هم آمريکا است، اين کشور از يک طرف تهديد و از طرفي ديگر مسلح مي کند.

وي ادامه داد: اين گروهک ترويستي با نام اسلام دست به وحشيانه ترين جنايات مي زند و قصد دارد با اينکار چهره اسلام را در جهان مخدوش ساخته و بين مسلمانان جدايي و تفرقه به راه اندازد.

امام جمعه مهاباد گفت: استکبار جهاني به اين گروهها اسلحه، پول و ديگر امکانات مي دهد تا در کشورهاي مختلف به جنايت عليه برادران مسلمان خود بپردازند و دولت هاي مرکزي را در اين کشورها تضعيف کنند.

گروهک داعش تروريست وابسته به غرب است/ائمه جماعت اهل سنت اين جنايت رامحکوم مي کنند

ماموستا حاصل بالخچي درگفت وگو با شاهين پيام ، با اشاره به جنايت گروهک تروريستي داعش در عراق اظهار داشت :حق حيات براي هرکس وجود دارد درنتيجه تکليف ديگران به رعايت ابن حق آنقدر ارزشمند است که در قرآن کريم کشتن يک فرد،مانند سلب حيات همه انسانها معرفي شده است.

وي با اشاره به آيه 32 مائده افزود :هرکس که نفسي را بدون قصاص يا فساد در روي زمين بکشد مانند اين است که همه انسان ها را کشته است،وهرکس انساني را از مرگ رهاي بخشد چنان است که گوي همه مردم را زنده کرده است که قرآن کريم کشتن انسان ها را بدون مجوز شرعي و قانوني اکيدا نهي فرموده است.

ماموستا بالخچي بيان کرد :کسي که حيات انساني را در معرض تهديدقراردهد به همان نسبت از رحمت خداوند محروم مي شود،چرا که حيات جلوه اي از رحمت پروردگاراست.

وي ادامه داد : تروريست هاي وابسته به غرب مثل حزب گروهک داعش که خاک عراق را اشغال کرده اند وخون مردم را ميريزند به کدام مجوز،به کدام دين،به کدام مذهب و آيه قرآني، اين است روش دين،به ديدگاه غلط و وابستگي کرامت وشرافت ديگران را زير سوال مي برند.

امام جماعت اهل تسنن شاهين دژ گفت :مامسلمانان جهان بويژه ائمه جماعات اهل سنت اين حرکت ضد ديني وانساني را محکوم مي نماييم و اميدواريم تروريست هايکه به نام سني وشيعه مي خواهند به اسلام لطمه وارد کنند به جاي جز سردرگمي و عصيان نمي رسند،خطباي ائمه جمعه وجماعات درسرتاسر جهان ساکت ننشستند واين عمل خود خواهانه را محکوم مي نمايند.

فتنه عراق جنگ نيابتي بين دلبستگان غربي و حاميان تروريست با طرفداران استقلال ملت است
مولوي سيد محمد در تکيده در گفت و گو با عصر هامون در خصوص نقش رهبري در مبارزه با اقدامات تروريستي گروه داعش اظهار داشت: اگر در طول تاريخ مشاهده کنيم همواره مقام معظم رهبري در خط مقدم مقاومت بوده اند و با بصيرت توانسته اند جلوي همه حرکات تروريستي و استکباري را بگيرند.
وي با اشاره به اينکه گروه داعش با همکاري ايادي استکبار و صهيونيست به دنبال مخدوش کردن چهره واقعي اسلام و ترويج تفکر اسلام هراسي در دنيا است ادامه داد: در جريان فتنه عراق مشاهده کرديم که دشمنان به دنبال ايجاد نزاع بين شيعه و سني در اين کشور بودند که خوشبختانه با هوشياري روحانيون شيعيان و اهل سنت اين فتنه ناکام ماند.
اين مولوي اهل سنت ادامه داد: آنچه چيزي که در حال حاضر در عراق و سوريه مشاهده مي شود جنگ بين شيعه وسني نيست در واقع جنگي نيابتي بين دلبستگان غربي و حاميان تروريست با مردم و طرفدارن استقلال ملت است.
وي به جنايات عبدالمالک ريگي در استان سيستان و بلوچستان اشاره کرده و گفت: در استان يک نمونه تکفيري را مردم لمس کردند و ديدند، افرادي که بر طبل اختلاف شيعه و سني مي کوبند و قصد دارند فضا را بگونه اي رقم بزنند که خود را مدافع اهل سنت نشان دهند به چه سرنوشتي دچار شدند، با اين وجود تروريست هاي داعش هيچ جايگاهي مردمي بين شيعه و سني ندارند.
اين عالم اهل سنت چابهاري با اشاره به نبش قبر بزرگان دين و صحابه پيامبر بيان کرد: اقداماتي که اين گروه تروريستي انجام مي‌دهند با هيچ يک از احکام دين مبين اسلام همخواني ندارد.
مولوي در تکيده با اشاره به اينکه گروه تکفيري داعش يک خطر سنگين براي تمام کشورهاي اسلامي است افزود: مردم مسلمان چه شيعه و سني امادگي دارند هر دستوري که مقام معظم رهبري بدهند حمايت کنند و اين خاصيت وحدت و اطاعت پذيري از رهبري در اين استان است.
 

با ظهور حضرت مهدي حکومت عدل جهاني تشکيل مي‌شود

ماموستا معروف خالدي در گفت و گو با کُردتودي ازبيجار،ضمن تبريک اعياد شعبانيه اظهار داشت: باور به مهدويت و انديشه ظهور مهدي (عج) بخش مهمي از عقايد اسلامي به حساب مي آيد که بر اساس بشارت هاي پيامبر گرامي اسلام (ص) ميان تمام فرقه ها و مذاهب اسلامي شکل گرفته است.

وي افزود: حتمي بودن ظهور حضرت مهدي (عج)،نسبت حضرت مهدي،هم نام بودن حضرت مهدي (عج) با پيامبر اکرم(ص)،زمينه هاي ظهور و نشانه هاي ظهور از عقايد مشترک بين شيعه و سني در خصوص امام زمان(عج) است.

امام جمعه اهل سنت بيجار خاطر نشان کرد:البته گروهي از اهل سنت - بر خلاف شيعه-، ولادت امام زمان (عج) در سال 255 هـ.ق و غيبت طولاني ايشان را نمي پذيرند، بلکه عقيده دارند که آن حضرت مقارن ظهور (مثلا چهل سال قبل از ظهور) به دنيا مي آيند، و زمين را پر از عدل و داد مي کنند و آن موعودي است که از تبار و اولاد فاطمه (س) است.

وي تاکيد کرد: با ظهور حضرت مهدي(عج) عدالت در جهان فراگير مي شود و حکوت عدل توسط آن حضرت داير مي گردد و هيچ ستمگري در دنيا نخواهد ماند.

ماموستا خالدي تصريح کرد: با ظهور حضرت مهدي(عج) مومنان به حق واقعه خود مي رسند.

وي در ادامه به اعمال شب نيمه شعبان توسط اهل سنت اشاره و بيان داشت: اهل سنت اين شب را با ختم قرآن و زيارت ادعيه در شبي که به نام شب برات معروف است گرامي مي دارند و اعتقاد دارند در اين شب انعام و هديه اي از طرف خداوند به انسان داده مي شود.

امام جمعه اهل سنت بيجار در پايان سخنان خود يادآور شد: اجراي فرامين خداوند که توسط پيامبران و ائمه اطهار(ع) به ما رسيده و پيروي از ولايت فقيه و مبارزه با ستمگران و کوتاه نيامدن در برابر زياده خواهان از زمينه هاي ظهور حضرت مهدي موعود (عج) است.

اهل تسنن جنايات تفاله هاي رژيم صدام در عراق را محکوم مي کند

 ماموستا ملا عبدالقادر بيضاوي در گفت و گو با اروم نيوز، به جنايات گروهک تروريستي داعش در عراق اشاه کرد و افزود: همانطور که در خطبه ها و سخنراني ها جنايات اين گروهک تروريستي را محکوم کرده ايم باز هم اين جنايات در محکوم مي کنيم و تمام مسلمانان با مذاهب مختلف را به وحدت دعوت مي کنيم.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با خانواده شهداي هفتم تير ماه گفت: ايشان فرمودند که اين گروهک تفاله‌هاي رژيم صدام و مشتي انسان جاهل هستند که دست به جنايت ميزنند.

امام جمعه اهل سنت اروميه ادامه داد: اين گروهک مرتکب اعمالي شنيع و جناياتي شده اند که نه به صلاح شيعه و نه به صلاح سني است.

وي با تاکيد بر اتحاد مسلمين در مقابل جنايات غربي ها، گفت: مذهب نبايد باعث شود که مسلمان مقابل هم قرار گيرند؛ نبايد برخي اختلافات سليقه اي باعث شود که مسلمانان رودرروي هم قرار گيرند.

ملا بيضاوي کشور ما را بزرگترين حامي مردم و دولت منتخب عراق قلمداد کرد و بيان داشت: در صورت امر ولي فقيه، مبني بر دفاع از عراق، همه نيروها به مرز گسيل مي‌شوند.

ملا بيضاوي اضافه کرد: گروههاي تروريستي با اسامي مختلف در کشورهاي مسلمان قد علم کرده اند تا تيشه بر ريشه مسلمانها بزنند و شيعه و سني را نابود کنند.

امام جمعه اهل سنت اروميه اضافه کرد: اين گروهک به نام حمايت از اهل سنت دست به اعمال وحشيانه اي مي زند در حالي که اهل تسنن هرگز چنين اعمالي را قبول نکرده و مرتکبان چنين اعمالي را از جنس شياطين مي داند.

 تفکرات داعش با هيچ يک از اصول اسلامي انطباق ندارد

به گزارش ترکمن سسي، الحاج ابوبکر آخوند خوجملي امام جمعه نگين شهر با تاسف بار خواندن جنايات گروه هاي تکفيري در عراق هدف اين گونه اقدامات را تخريب چهره اسلام دانست.

آخوند خوجملي با اشاره به اينکه تفکرات اين گروه ها با هيچ يک از اصول اسلامي انطباق ندارد خاطر نشان کرد: کشتار انسانهاي بيگناه و ارائه يک چهره مخوف از اسلام با هدايت دست هاي پشت پرده در خارج از دنياي اسلام صورت مي گيرد.

لازم به ذکر است : در روزهاي اخير جنايات گروههاي تکفيري در شمال عراق و علي الخصوص در مناطق ترکمن نشين موصل و تلعفر با حساسيت و محکوميت جامعه ترکمنهاي ساکن گلستان همراه بوده است.

ما اهل سنت مطيع فرمايشات معظم له و با جان و دل منتظر صدور حکم جهاد ايشان هستيم

 آخوند عبدالباسط نوريزاد در گفتگو با قابوس نامه  با اعلام اين مطلب افزود: اهل سنت عراق در کنار برادران تشيع در مقابل اقدامات تروريستي گروه داعش قرار گرفته اند زيرا دين مبين اسلام دين اخوت و برادري است.

وي در ادامه با تاکيد بر وحدت مسلمانان در مقابل اين تفرقه افکني ها، اظهار کرد: اهل سنت ايران به شکر الهي و در پرتو نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و در ظل توجهات مقام معظم رهبري با برادران تشيع اتفاق نظر دارند و در کنار هموطنان خود در هر مذهبي که باشند در مقابل تروريسم ايستادگي خواهند کرد.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس حفظ و حراست از وطن را امري ديني و شرعي خواند و افزود: ما اجازه نخواهيم داد چنين اقداماتي باعث تفرقه ميان ما و ساير مذاهب اسلامي شود.

آخوند نوريزاد در پايان خاطر نشان کرد : نه تنها ما بلکه تمام اهل سنت ايران مطيع فرمايشات مقام معظم رهبري و منتظر صدور حکم جهاد ايشان هستيم و اگر صلاحديد ايشان جهاد باشد با جان و دل مطيع فرمان رهبرانقلاب جهت دفاع و حفظ شعائر اسلامي خواهيم بود.

 

آخوند ميرابي اقدامات وحشي گرايانه گروه داعش در عراق را نحکوم کرد

 به گزارش گلستان ما،آخوند ميرابي ، امام جماعت ، مدير ومدرس مدرسه علميه ترکمن صحرا ، در محکوم کردن اقدامات تروريستي در سوريه وعراق بخصوص اقدامات وحشيانه گروه داعش گفت:خداوند در قرآن مي فرمايد: کشتن مومن از بزرگترين گناهان است وهمچنين رسول اکرم (ص) مي فرمايند" مسلمان و مومن کسي است که بقيه مسلمانان از دست و زبانش در امان باشند.

آخوند ميرابي در ادامه اظهار داشت: اين اقدامات بي شرمانه بر ضد مسلمانان در سوريه و درعراق و کشتن شيعيان در هيچ جاي اسلام نيامده و از گناه هان بسيار بزرگ است .اين گروه هاي تکفيري که خود را به نام مسلمان معرفي ميکنند ،مسلمان نيستند درواقع گروه هاي وهابي ضد دين و ضد اسلام هستند که از طرف آمريکا واسرائييل حمايت مي شوند.

وي افزود : متأسفانه در کشور هاي اسلامي افرادي به ظاهر مسلمان با نام اسلام دست به خون وجان واموال مردم مسلمان ديگر برده وآنها را با بي رحمي تمام به قتل مي رسانند. امنيت وآسايش مسلمان بهم ريخته است وافکار عمومي را متشنج کرده اند.درواقع هدف اصلي اين گروه ها تفرقه بين شيعه وسني است .و البته علماي اهل سنت و شيعه بيدار هستند و فريب اين تفرقه انگيزي هار نمي خورند.

آخوند ميرايي خاطر نشان کرد: تمام مردم دنيا بخصوص مردم اهل سنت و همچنين علماي اهل سنت اين حرکت غير انساني را محکوم کرده وانزجار وتنفر خود را اعلام ميدارند. و وظيفه همه ماست که مبارزه با اين گروه هاي تروريستي بپردازيم.

اين عالم ديني اهل سنت در پايان گفت: اميدوارم خداوند ظلم تمام ظالمان دنيارا به خودشان برگرداند واسلام ومسلمين اعم از شيعه وسني را به پيروزي برساند.

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html